Frågor och svar
Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna som ställs till vår kundservice.
Vad kostar det att hyra en container och hur fungerar det?
För priser och information kontakta Renovas kundservice på telefon 031-61 85 30. Vanligtvis kan du få ut containern dagen efter beställningen.
Innan du hör av dig - fundera över vad du tänker slänga. Vilket slags avfall är det? Ungefär hur mycket avfall rör det sig om, i kubikmeter?
Vid beställning behöver vi veta adress och ungefärlig placering av containern. Vi behöver också ha en kontaktperson och ett telefonnummer personen kan nås på den dag containern ska ställas ut.
Här kan du beställa container online
Hur gör jag för att ändra hämtningsintervall för en container?
I kundportalen kan du som företagskund ändra hämtning av containrar. Logga in här
Du kan också kontakta kundservice via e-post: kundservice@renova.se eller telefon: 031-61 85 30.
Vem kontaktar jag för att beställa tömning av återvinningskärl eller en container?
Kontakta kundservice via e-post: kundservice@renova.se eller telefon: 031-61 85 30.
Vårt företag har ändrade fakuturauppgifter, vem kontaktar jag?
Skicka ett mejl till: kundservice@renova.se.
Vi behöver ändra märkningen på våra fakturor, vem ska jag skicka informationen till?
Anmäl ändrade märkningar på fakturan till: kundservice@renova.se
Jag saknar underlag till en faktura, vart vänder jag mig?
Kontakta kundservice på e-post: kundservice@renova.se eller ring: 031-61 88 00.
Till vem kan jag ställa frågor om en räntefaktura?
Kontakta vår kundreskontra via e-post: kundreskontra@renova.se eller telefon: 031-61 85 20.
När ska jag använda formuläret för ägarbyten?
Vid flyttning och meddelande om ny kund med nytt organisationsnummer.
Vart vänder jag mig om jag har frågor om mitt hushållsavfall?
Din kommun svarar på frågor om hushållsavfall. Här finns länkar
Hur gör jag för att få statistik på vår avfallshantering?
I kundportalen kan du och ditt företag ta ut statistik och se vilken miljönytta just er avfallshantering ger.